Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2015

ΦΙΛΟΣΟΦΙΜΑΤΑ-ΙΔΕΟΛΟΓΗΜΑΤΑ



Γνωση και Αντίληψη
Πάρε αυτά που καταλαβαίνει η Ανατολή και αυτά που γνωρίζει η Δύση - και άρχισε να ψάχνεις

Η ματαιότητα της γνώσης 
"ΟΤΙ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ, ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ
ΚΙ Ο΄ΤΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ, ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΧΡΗΣΤΟ"
ΓΚΑΙΤΕ


Γνωμη και Αληθεια
Η Αληθεια μοιαζει με τον ουρανο και η Γνωμη με τα συννεφα.

Συνειδητότητα, θέληση, ΠΡΑΞΗ.
Η εξέλιξη του ανθρώπου είναι η εξέλιξη της συνειδητότητάς του. Και η συνειδητότητα δεν μπορεί να εξελιχθεί μη συνειδητά. 
Η εξέλιξη του ανθρώπου είναι η εξέλιξη της θέλησής του, και η θέληση δεν μπορεί να εξελιχθεί άθελα. 
Η εξέλιξη του ανθρώπου είναι η εξέλιξη της δύναμής του να πράττει και το πράττειν δεν μπορεί να είναι αποτέλεσμα πραγμάτων που συμβαίνουν.

Ταπείνωση, Αποδέσμευση, Σιωπη… Ελευθερία
Έχω ήδη παραδοθεί στη δύναμη
που κυβερνά τη μοίρα μου.
Και δεν είμαι προσκολλημένος σε τίποτα,
έτσι δε θα έχω τίποτα να υπερασπιστώ.
Δεν έχω σκέψεις, και έτσι θα δώ.
Δε φοβάμαι τίποτα, κι έτσι θα θυμηθώ
τον εαυτό μου.
Απόμακρος και χαλαρός
θα περάσω σαν βέλος τον Αετό
για να είμαι ελεύθερος

Η μεγάλη απάτη
Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν συναισθάνονται πως είναι φυλακισμένοι μέσα σ΄ένα γυάλινο μπουκάλι, είναι πεπεισμένοι πως είναι ελεύθεροι.
Η δυστυχία του ανθρώπου που έχει βαθύτερη αντίληψη από τους άλλους, είναι να συνειδητοποιήσει πως είναι φυλακισμένος.
Η μεγαλύτερη του χαρά πηγάζει μόνο από το γεγονός της πιθανότητας ότι το γυάλινο μπουκάλι θα σπάσει...
Ε.Τ.Α Χόφμαν

Ψάξε την αιτία και αφαίρεσε την
Όταν η ψυχή προδώση τον εαυτό της και χάση την μακαρία και πολυπόθητη θέρμη πού είχε στην αρχή, ας ερευνήση επιμελώς να εξακριβώση από ποια αιτία την εστερήθηκε, και εναντίον αυτής της αιτίας ας αναλάβη όλο τον πόλεμο και τον ζήλο της. Διότι δεν υπάρχει άλλη θύρα από την οποία να επιστρέψη η θέρμη, παρά μόνο αυτή από την οποία έφυγε. 
Κλίμαξ Αγίου Ιωάννου Σιναΐτου

ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΣΩΚΡΑΤΟΥΣ
Δώσε μου την ωραιότητα της ψυχής και αξίωσε με με αρμονία ψυχής και σώματος.
Βοήθα με να υπολογίζω τους σοφούς ως πλούσιους και χάρισέ μου τον πλούτο που μόνο ο εγκρατής άνθρωπος μπορεί να υπομείνει και να διατηρήσει.

Εστίαζε στην ευγωμοσυνη
"Κατανίκησε την ιδεα πως εισαι πληγωμένος... Δες ποιός είναι ο πυρήνας αυτών που σου απέμειναν
Κράτησε ζωντανή την ανάμνηση οσων σε επηρέασαν στην ζωή σου, που ο μοναδικός τρόπος να τους αποχαιρετήσεις ...είναι αυτή η μαγική πράξη... "Να φυλάξεις μέσα στην σιωπή όποιον και ότι αγάπησες"
Δόν Χουάν

Η Αγάπη σαν ενεργεια
“Εκεινο που παραμενει στη ζωη, μονον με την Αγάπη γινεται”

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου